måndag 16 maj 2011

Husvisning

I helgen var vi och kollade på ett likadant hus som vi själva ska bygga. Sjukt spännande att få se hur allt ser ut i verkligheten. Svårt att bilda sig en uppfattning efter en planritning och ett fåtal foton man sett på nätet. Min känsla var att rummen kändes rymligare än vad jag föreställt mig. Dock kändes den stora toaletten mindre än jag föreställt mig men inte för liten.

Barnen fick välja rum så att vi vet vart vi ska sätta respektive tapeter. I ett av rummen var det tapetserat med en dinosaurietapet. Så det rummet valde Anton direkt. Men han tyckte att Alva fortfarande skulle sova på samma rum som honom.

I övrigt fick vi några "bra att tänka på". I klädvården bytar vi den vita bänkskivan mot en annan. Eftersom att vi ska ha ett grått hus så blir det snyggare med grå dörrar. Vi funderar även på att byta till silvriga fönster och fönsterbläck. Pia ändrade vilka hantag hon ville ha på köksskåpen.

Så besöket var väldigt intressant och nyttigt. Det värsta var att man vill ha sitt hus NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar