måndag 6 augusti 2012

Vindskydd

Vi bestämde oss för att bygga ett vindskydd på trädäcket. Ville få en modern look på det så jag fick tryckimpregnerade 45x45 reglar klyvda och sågade i rätt längs på A-trä i Landskrona. Dessa fäste jag i 70x70 stolpar somi sin tur fästes med fästplattor i trädäcket. För att få det så starkt som möjligt satt jag tre av hålen i fästplattorna över dom underliggande reglarna och fäste med ordentligt långa franska träskruvar.

Galvade fästplattor för stolparna.
För att inte få ett stort mellanrum längst ner borrade jag hål i skon så att trallskuven skulle komma in till träet.

Jag valde sätt reglarna med en regels mellanrum.
Det färdiga resultatet.
Längst upp satte jag en trall planka för att inte stolparna ska suga så mycket vatten uppifrån.

Senare ska jag förska hitta krokar som man hakar över regeln så att man fritt kan välja vad man vill hänga diverse saker.

1 kommentar: