torsdag 6 november 2014

Friggebod Del 2

Som jag skrivit innan valde vi att inte gjuta platta för friggeboden. Vi valde att ställa boden på plintar. Under utfyllnaden av tomten hade jag förberett platsen för där förrådet skulle stå genom att fylla upp med bärlager. Istället för att gjuta plintar ställde jag grunden på marksten som placerades ut efter ritning från leverantören av förrådet.

Färdigt resultat

Jag använde själva huset som utgångspunkt för att mäta ut placeringen av förrådet, och för att få rätt vinkel på det. Sedan spände jag upp linor för att sedan kunna lägga de yttre stenarna, vanliga betongplattor som blivit över sedan vi stenlagt framsidan av huset. Med vattenpass kollade jag så att alla stenar hamnade i rätt nivå. Lite pill, men efter en dags arbete (så mycket man hinner när man har en familj att ta hand om) så var det färdigt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar