onsdag 7 mars 2012

Arbetena kan fortsätta!

Huset sett utan byggboden stående framför.


Igår trillade protokollet från statusbesiktningen in hos Gar-Bo. Detta såg jag till att bli underrättad om från besiktningsmannen. Efter mailet trillat in så väntade jag en stund att lyfta luren. När jag ringde frågade jag hur snabbt arbetena kunde komma igång. Gar-Bo bad om att få återkomma senare på dagen /  imorgon (läs idag 7/3)

Idag trillade det in ett mail att vi kunde sätta igång arbetena. Slängde mig på telefonen för att ringa Stoby som påbörjat kaklingen i huset och vars offert blivit godkänd av Gar-Bo. Tyvärr så kunde inte arbetena börja imorgon, men vi får se kanske fredag eller måndag.

Nu börjar det rulla på med arbetena på huset igen vilket känns bra!!!

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att läsa, hoppas att allt går vägen nu så ni slipper mer försening! Ska bli spännande att se invändigt sen!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det börjar röra på sig för er igen. Hos oss står det fortfarande stilla, men igår fick vi ett brev från Gar-bo att de vill färdigställa vårt icke påbörjade hus. Vi har inte bestämt oss än hur vi ska ställa oss till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt, inte fel att ta in offerter och se vart ni landar. Kanske inte det man hade väntat sig när man köpte en helentreprenad. Men som jag har förstått det kan Gar-Bo gå in och driva det. Kanske fel, bara en tolkning utifrån det jag läst och hört.

      Radera
  3. Vilken lättnad för er! Hoppas du hittar en bra och billig snickare som färdigställer allt till er :)

    SvaraRadera