tisdag 7 juni 2011

Granskning av avrop i efterhand, inte att rekomendera.

Jag gjorde en liten eftergranskning av avropet här om dagen. Efter att vi skickat in det till LB-hus.

Vi valde att uppgradera båda badrummen med badrumsskåp och komod. Så det vi fick göra var att kolla upp vad vi ville ha. Så vi valde vilka skåp vi ville ha och fick sedan pris på detta. Till min förvåning såg jag på min eftergranskning att det hade valt svarta handtag till komoderna. Blä. Tur att jag kollade upp en gång till. Så jag skickade ett mail till vår säljare och frågade om det gick att byta vilket det gjorde. Tur. Så nu är det problemet ur värden. Mitt råd är läs igenom alla papper nogrannt och minst 2 gånger. Och kolla upp alla nummer och beteckningar så det ni beställer är vad ni vill ha. Så tråkigt om det blir fel.

Fick även bekräftat att avropet kommit fram till LB-hus.

2 kommentarer:

  1. Men samtidigt så tycker jag att LB-Hus måste stå för sådant i efterhand! Tänk nu om man missar att kolla någon detalj eller man inte vet alla deras beteckningar och de monterar upp fel saker tack vare att säljaren antecknat fel, då tar jag för givet att de fixar till sånt i efterhand! Men det är klart att ju tidigare saker och ting upptäcks, desto bättre!

    Vår säljare kändes väldigt noggrann när han antecknade valen, men samtidigt vet jag att han missat andra saker tidigare. Än så länge har vi inte hittat något i alla fall! Hur går det annars för er, har ni fått "slutdatum" än?

    SvaraRadera
  2. Just detta med handtagen på komoderna var lätt att ändra. Vi får se hur det blir i framtiden om det blir lika lätt att ändra då.

    Just detta var inte säljarens fel eftersom vi gjorde en förfrågan på vad det skulle kosta att uppgradera och godtog det förslag vi fick utan att kolla igenom det helt och hållet.

    Vi har tyvärr inte fått nått slutdatum än, jag tror det kommer snart. Ska bli spännade att se.

    SvaraRadera